سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا گل قاشقی رشد نمیکنه

اگر فضای کوچکی برای پر کردن خانه یا محل کار خود دارید ، می توانید گیاه خانگی ساده Peperomia یا گیاه قاشقی را برای خود انتخاب کنید.

آنها این شهرت را دارند که به رطوبت بسیار بالایی برای رشد نیاز دارند که می تواند باعث از بین رفتن افراد شود ، اگرچه در واقع این نیاز به مراقبت فقط در مورد تعداد بسیار کمی از Peperomia قابل خرید است. در حقیقت ، اگر بتوانید آنها را در مکان گرم نگه دارید ، اکثر Peperomias در خانه ها و ادارات روزمره کاملاً خوب عمل می کنند.

تا حد زیادی بزرگترین ویژگی مثبت آنها تعداد زیادی از انواع مختلف Peperomias است که می توانید خریداری کنید. اگر در مقایسه با سایر گیاهان آپارتمانی طرفدار اندازه کوچکتر و طبیعت راحت آنها هستید ، تنوع ظاهری به این معنی است که شما انتخاب وسیعی برای انتخاب دارید ، بنابراین مطمئناً چیزی منحصر به فرد را پیدا خواهید کرد که کاملاً با ظاهر شما مطابقت دارد. 

از نظر ظاهری ، Peperomia دارای ظاهرهای متفاوتی است از ظاهر فشرده و تقریباً زیبا تا چیزی بسیار جسورتر با برگهای ضخیم پر جنب و جوش. برگها می توانند رنگ ، شکل و بافت متفاوتی داشته باشند. حتی عادت رشد نیز می تواند از انواع گرد کوچک جمع و جور تا انواع قائم بلندتر  باشد.

همه این تنوع به این معنی است که تعداد انواع مختلف Peperomia که می توانید خریداری کنید بسیار زیاد و بسیار متنوع است ، بنابراین ، اگر در کنار هم قرار بگیرید ممکن است فکر کنید که در واقع به گیاهان کاملاً متفاوتی نگاه می کنید!

P. argyreia و P. sandersii همچنین به عنوان Peperomia هندوانه شناخته می شوند
اگرچه موارد زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید ، اما در هنگام خرید با آنها مواجه خواهید شد. P. argyreia و P. sandersii (Watermelon Peperomia) دارای علامت برگ سفید و سبز نقره ای هستند که دوباره شبیه هندوانه با فرم جمع و جور است.

 

Trailing Peperomia Hope Plant

سرانجام P. scandens (Cupid Peperomia) یکی از رایج ترین انواعاست ، اغلب به شکل متنوع فروخته می شود و برگها به شکل قلب شکل می گیرند. سپس ستاره در حال ظهور در حال حاضر Peperomia "Hope" است (عکس بالا) که یک نوع دنباله دار آسان و با رشد سریع است که دارای برگ ضخیم است.

 

راهنمای مراقبت از پپرومیا

نور

در بیشتر موارد ، Peperomias گیاهان آپارتمانی با رشد آهسته هستند و به طور منطقی با میزان نوری که در نهایت تأمین می کنید سازگار هستند. اگر شما به دنبال موقعیت ایده آل هستید ، جایی خواهد بود که سطوح نور درخشان اما بدون نور مستقیم خورشید باشد. نور بیش از حد باعث سوزش و شستشوی برگها می شود در حالی که کمبود آن در نهایت منجر به رشد ناهموار ، نازک و نامرتب می شود.

 

Peperomias همچنین یکی از معدود گیاهان آپارتمانی است که از نور فلورسنت بسیار خوب عمل می کند ، بنابراین می توان آن را با موفقیت در اتاقهای بدون پنجره به طور دائمی پرورش داد (البته به شرط روشن بودن نور اتاق در قسمت خوبی از روز البته!).

 

آبیاری

در مورد آبیاری این گیاهان  انجام آن بیش از حد آسان است، شما باید به دنبال زمانی باشید و سپس صبر کنید تا خاک کمی خشک شود و دوباره آبیاری کنید.

 

خاک را دائماً مرطوب نگه ندارید یا اجازه ندهید خاک اشباع شود. با این حال ، Peperomias کاکتوس بیابانی نیستند ، بنابراین فراموش نکنید که وضعیت را به طور منظم مرور کرده و در مواقع مورد نیاز آب تهیه کنید. در زمستان ، گیاه به مقدار کمی احتیاج دارد مگر اینکه گرم و روشن باشد.

 

رطوبت

برخی از پپرومیاها برای حفظ ظاهر بکر خود نیاز به رطوبت بسیار بالایی دارند. با این حال ، اکثر Peperomias را می توانید به عنوان گیاهان آپارتمانی خریداری کنید ، بدون هیچ گونه افزایش مصنوعی بر رطوبت محیط. تمیز کردن برگهای نازک دشوار است ، بنابراین هنگام گرم شدن برگها را آب پاچ کنید تا به آنها کمک کنید.

 

Peperomia or the Radiator Plant

 

کود

گیاهان قاشقی که به آرامی رشد می کنند نیازی به کود زیادی ندارند و این در اینجا کاملاً صادق است. به سادگی دوبار در سال ، یکبار در بهار و دوباره در تابستان ، گیاه خود را با کود همه منظوره تغذیه کنید.

 

درجه حرارت

Peperomias به شدت از سرما و و وسایل گرمایشی خوشش نمی آید ، بنابراین اگر مکان ، سرد خانه خود را انتخاب کرده باشید ، می تواند چالش برانگیز باشد. با نگه داشتن آنها در مناطق مسکونی که اغلب استفاده می کنید و دور از اتاق های گرم ، کارها را برای خود آسان کنید. در حالت ایده آل ، کمتر از 15 درجه سانتی گراد / 59 درجه فارنهایت  برای رشد خوب در طول فصل رشد سعی کنید آنها را در مکانی قرار دهید که درجه حرارت در طول روز در بالاتر از 21 درجه سانتیگراد / 70 درجه فارنهایت باشد.

 

 

 

سرعت رشد

همه انواع Peperomia گیاهان آپارتمانی با رشد آهسته هستند و سالها طول می کشد تا از مکانی که برای گیاه خود انتخاب کرده اید پیشی گیرد.

 

ارتفاع / پهن شدن

انواع مختلفی از پپرومیا وجود دارد که دارای الگوهای رشد متفاوتی هستند ، به عنوان مثال برخی از آنها پر پشت هستند و برخی دیگر دنباله دار هستند ، اما این برای Peperomia معمولی غیر معمول است که از 25 سانتی متر در 10 اینچ یا از 20 سانتی متر در 8 اینچ پهن تر شود. همانطور که گفته شد این گیاه خانگی است که طول می کشد تا به حداکثر ارتفاع خود برسد و پخش شود بنابراین انتظار نداشته باشید که حتی اگر شرایطی که ارائه می دهید کاملاً سریع اتفاق بیفتد.

 

 

گل ها

 

گیاهان Peperomia گیاهان آپارتمانی آسانی هستند و اگر نیازهای اصلی مراقبت آنها را برآورده کنید ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، اغلب برای شما گل می دهند. بستگی به نوع گل شما در طول سال دارد ، اما بیشتر در تابستان و پاییز ظاهر می شود.

 

گلها بویی ندارند و به طور خاص چشمک نمی زنند ، در عوض ممکن است بیشتر به عنوان "عجیب و غریب" با ساقه هایی که به طور عمودی چند اینچ بالاتر از شاخ و برگ زیر رشد می کنند ، توصیف شوند. ساقه های صورتی تمایل به کمی پیچ خوردگی در خود دارند و این به همراه گلهای کوچکی که ظاهر می شوند ، ظاهری شبیه به دم موش یا ژربیل دارد. در واقع بسیار غیر معمول است ، اما حداقل اگر این گلهای عجیب ظاهر شوند ، ثابت می کند که شما خوب دارید به آن می رسید! همینطور ادامه بده.

 

The Peperomia houseplant in flower

 

 

آیا گیاهان پپرومیا سمی هستند؟

گیاهان پپرومیا برای گربه ها ، سگ ها و افراد سمی نیستند.

 

اغلب این گیاهان برای تراریوم های داخلی بسیار مناسب در نظر گرفته می شوند زیرا به آرامی رشد می کنند ، بنابراین زمان زیادی طول می کشد تا از این خانه ها بزرگتر شوند. 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه راهنمای مراقبت از گیاه قاشقی مراجعه نمایید.