سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه خودتان گل های جاودان بسازید؟

روشهای زیادی برای نجات گلها وجود دارد ، اما علاوه بر گلهای رز جاودان/ گلهای حفظ شده ، ذخیره گل ها به روشهای دیگر دارای دوره نگهداری کوتاهتری هستند و اگرچه ظاهر آنها شبیه گلهای جاودان نخواهد شد اما به راحتی چند وقتی می مانند. خشک کردن گل ها یکی از این نمونه ها است. با هم اما وقتی بسیاری از مردم شنیدند که ظاهر گل رز جاودان با گلها یکسان است و مدت زمان نگهداری آنها 3 تا 5 سال است ، همه به دنبال ایده ساخت یک گل ابدی را دااشتند. متأسفانه فناوری حفظ گلها با کیفیت بالا در بازار ، مانند فرمول کوکاکولا ، همیشه یک راز تجاری بوده است. عموم مردم نمی توانند بفهمند و فقط می توانند آن را در خانه از طریق حلالی با اثر مشابه تهیه کنند. بیایید بررسی کنیم

 

قبل از شروع ، باید درک کنید که به دلیل تفاوت های فنی ، کیفیت گلهای جاودانه خانگی را نباید با گلهای ابدی ساخته شده توسط فناوریهای پردازش بالغ در بازار مقایسه کرد ، بنابراین لطفاً انتظارات زیادی از نظر ظاهر و ماندگاری نداشته باشید. از محصول نهایی به بخشهای زیر روشهای متداول حفظ را شرح می دهد.

 

مرحله 1: انتخاب گل

 

پردازش فرآیند نگهداری تازه به زمان نیاز دارد. به منظور کاهش میزان تلفات مواد گل ، لازم است که یک ماده گل با بافت سخت ، گلبرگهای ضخیم و نیاز به آبیاری کمتر انتخاب شود. اگر لازم است ظاهر محصول نهایی را همزمان در نظر بگیرید ، باید گلهای تازه ، شکوفه دار و زیبا را انتخاب کنید. پس از انتخاب مواد گل ، برگهای اضافی را جدا کنید ، و ساقه را می توان با توجه به نیاز شخصی نگه داشت و به حدود 2 تا 4 سانتی متر برش داد. لطفاً توجه داشته باشید که مواد گل نباید در طول فرایند با آب آغشته شوند ، زیرا در روند آبگیری بعدی اختلال ایجاد می کند.

 

مرحله 2: رنگ زدایی 

 

مقدار مناسب ماده خشک کننده و رنگ زدا را در ظرفی با اندازه مناسب بریزید و سپس مواد گل را داخل آن قرار دهید تا گل به طور کامل خیس شود. در فرآیند رنگ زدایی و کم آبی ، تا حد امکان باید سطح تماس بین گل و حلال افزایش یابد ، تا حلال بتواند آب و ماده موجود در سلول را به طور کامل حذف کند. بنابراین ، مواد گل باید به آرامی تکان داده شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ مولکول هوای اضافی به گل نمی چسبد.

 

در نهایت ، درب را ببندید و صبر کنید تا گلها کاملاً تغییر رنگ دهند. این روند حدود یک روز به طول می انجامد. پس از بازکردن درپوش ، ابتدا باید مشاهده کنید که آیا گلها کاملاً شفاف هستند (کمی زرد) ، در صورت وجود رنگهای باقیمانده ، لطفاً درب را برای ادامه ببندید.

 

در فرایند رنگ آمیزی مواد گل ، آنتوسیانین های اصلی در دیواره سلولی گل برداشته می شود و فرایند رنگ آمیزی این است که از طریق رنگ های آلی سازگار با محیط زیست مولکول های رنگ جدیدی به گل ها اضافه شود. رنگ می تواند رنگ اصلی گلها باشد. ، همچنین می تواند رنگهای دیگری داشته باشد ، مانند گلهای مشکی خالص که در طبیعت وجود ندارند.

 

مرحله 3: رنگ آمیزی

 

پس از رنگ آمیزی کامل گل ، مقدار مناسب رنگ آمیزی و جوهر رنگرزی را در ظرف جدیدی بریزید ، سپس با استفاده از انبردست مواد گل را از ظرف قدیمی خارج کرده و در اسرع وقت در ظرف جدید قرار دهید تا گل مواد کاملاً غوطه ور است انتقال گلها باید به 20 ثانیه محدود شود. روش پردازش بعدی تقریباً مشابه مرحله 2 است ، اما حدود 36 ساعت طول می کشد.

 

این مرحله علاوه بر رنگ آمیزی گلها ، رطوبت گلها را نیز حفظ می کند. پس از رنگ آمیزی کامل گل ، آن را بیرون آورده و به آرامی آبگیری یا رنگ بر روی گل را تمیز کنید. مراقب باشید بیش از حد شستشو ندهید وگرنه رنگ قسمت جلویی ممکن است پاک شود.

 

مرحله 4: خشک کردن

 

پس از تمیز کردن ، فرآیند خشک شدن نهایی می تواند آغاز شود. روشهای زیادی برای خشک کردن وجود دارد. ساده ترین کار این است که گلها را در مکانی خنک ، خشک و تهویه قرار دهید و منتظر بمانید تا گلها کاملاً خشک شوند. این فرآیند بسته به دما و رطوبت محیط حدود 3 تا 7 روز به طول می انجامد.

 

در نهایت ، با توجه به نیاز خود ، می توانید گلهای جاودان تمام شده را به شکل دلخواه ترکیب کرده و در ظرف مناسب قرار دهید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت رزهای جاودان با گلیسیرین با سایت گندم VIP مراجعه کنید.