سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی : عکاسی تبلیغاتی از محصول می تواند چالش برانگیز اما پردرآمد باشد. اما  مهم است که بدانید چگونه  بهترین تصاویر محصول را که واقعاً محصول مورد عکاسی را برجسته می کند و در عین حال آن را به طور دقیق به تصویر می کشد ، بدست آورید.

تعدادی ترفند وجود دارد که متخصصان برای برجسته کردن ویژگی های محصول استفاده می کنند ، اما آنها به شما خواهند گفت که تنظیمات دوربین است که واقعاً تفاوت را ایجاد می کند.

تنظیمات دوربین عکاسی تبلیغاتی از محصول

در این پست ، ما در مورد 9 بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصولات صحبت خواهیم کرد و همچنین نگاهی به وسایل مورد نیاز برای عکاسی مناسب از هر محصول خواهیم انداخت.

 

شماره 1: استفاده از حالت Manual

آیا می دانید چرا همیشه باید از حالت دستی استفاده کنید؟ عکاسی در حالت دستی یکی از سریع ترین راه ها برای بهبود عکاسی است. به شما این امکان را می دهد که دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO دلخواه خود را تنظیم کنید ، سه تنظیم که به “مثلث نوردهی” معروف است.

این تنظیمات به شما اجازه می دهد تا میزان تاریکی یا روشن بودن تصویر خود را کنترل کنید. وقتی دوربین را روی حالت اتوماتیک تنظیم کنید ، دوربین این تصمیم را برای شما می گیرد و اگرچه ممکن است فکر کنید راحت تر است ، اما به ندرت نوردهی کامل را به شما می دهد. بلکه بهترین حدس را به شما می دهد و به همین دلیل بهتر است اگر می خواهید آن تنظیمات را به درستی انجام دهید ، در حالت دستی عکاسی کنید.

شماره 2: در Raw عکس بگیرید

فرمت raw فشرده نشده است و تنظیمات خودکار ندارد. یک فایل raw مطابق با اندازه سنسور دوربین شما در بالاترین اندازه تصویر ممکن پردازش می شود.

بسیار مهم است که به صورت خام فیلمبرداری کنید ، زیرا بیشتر اوقات شما پردازش های پس از تولید را انجام می دهید و قالب خام بیشترین انعطاف پذیری را در این زمینه به شما می دهد. شما می توانید عکس را بدون از دست دادن داده ها روتوش کنید و طیف وسیع تری از رنگ را در اختیار شما قرار می دهد ، که برای عکس های شما هنگام چاپ مهم است.

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

تصاویر raw به شما انعطاف پذیری بیشتری برای روتوش عکس های شما می دهد. | تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

 

فایل های raw بزرگ هستند ، گاهی اوقات 20 مگابایت یا بیشتر ، اما بالاترین کیفیت را به شما می دهند. فقط مطمئن شوید که کارت های حافظه بزرگ دارید تا اندازه تصاویر را در خود جای دهید.

شماره 3: ISO

ISO مخفف کلمه International Standards Organization است و حساسیت سنسور دوربین شما را نسبت به نور موجود تنظیم می کند. وقتی عدد کم است ، حساسیت کمتری دارد و این بدان معناست که برای گرفتن عکس به زمان بیشتری نیاز دارید (یعنی سرعت شاتر طولانی تر). اگر در نور کم عکاسی می کنید یا می خواهید از سرعت شاتر سریعتری استفاده کنید ، باید ISO را افزایش دهید ، اما اگر بیش از حد بالا بروید ، تصاویر شما نویز زیادی خواهند داشت – این بدان معناست که دارای ظاهر دانه ای

تنظیمات ISO بازتاب ثانیه تقسیم می شود و معمولاً بین 100 تا 3200 متغیر است. ISO 100 به معنای یک ثانیه کامل است ، در حالی که ISO 3200 به معنی 1/32 ثانیه است. برای عکاسی محصول ، باید از کمترین تنظیمات ISO ممکن استفاده کنید. بنابراین ، شما باید صحنه خود را تنظیم کنید ، و سپس با کمترین ISO شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید تا محصول به درستی روشن شود.

 

اگر با نور طبیعی مستقیم کار می کنید ، احتمالاً ISO 200 – 800 به خوبی کار می کند. هر چه تنظیمات ISO شما بیشتر باشد ، سرعت شاتر شما نیز بیشتر می شود ، که به شما کمک می کند دیافراگم های باریک (f/5.6 و بالاتر) را جبران کرده و از نویز – آن ظاهر دانه دار – در تصویر جلوگیری کنید. اما با شرایط بهینه نور ، ISO 50 – 400 تا حدود ساعت 4 بعد از ظهر به خوبی کار می کند. پس از آن ، شرایط نور کمتر ممکن است شما را مجبور به استفاده از تنظیمات ISO بالاتر کند. البته ، اگر با نور مصنوعی کار می کنید ، این امر الزامات ISO را تغییر می دهد و به شما کنترل بیشتری بر تنظیمات می دهد.

 

شماره 4: دیافراگم

دیافراگم دریچه ای در دوربین شماست که به شما اجازه ورود نور را می دهد. هرچه دیافراگم وسیعتر باشد ، مقدار نوری که وارد می شود بیشتر است و هرچه دیافراگم باریک تر باشد ، مقدار نور کمتری وارد می شود. عملکرد مشابهی با مردمک چشم شما دارد چشم

اندازه دهانه دیافراگم با f-stop اندازه گیری می شود. و هرچه عدد کوچکتر باشد ، دیافراگم بزرگتر است. بنابراین ، دیافراگم f/1.8 بزرگتر از f/11 است و این بدان معناست که نور بیشتری با f/1.8 نسبت به f/11 دریافت می کند. علاوه بر این ، دیافراگم با عمق میدان مرتبط است. عمق میدان به ناحیه ای از صحنه اشاره دارد که به خوبی متمرکز شده است.

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

اندازه دهانه دیافراگم در f-stop اندازه گیری می شود و f-stop بزرگتر ،دهانه دیافراگم کوچکتر را نشان میدهد و هرچه f-stop کوچکتر شود ، باز شدن دیافراگم بیشتر است. | بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

 

 

عمق میدان کم به این معنی است که یک منطقه کوچک در فوکوس است. به عنوان مثال ، ممکن است سوژه در فوکوس باشد ، اما پس زمینه تار است. این را اغلب در پرتره مشاهده می کنید. عمق میدان عمیق به این معنی است که منطقه وسیع تری از صحنه در فوکوس است. این چیزی است که در عکاسی منظره دیده می شود.

رابطه عمق میدان با دیافراگم این است که باز شدن دیافراگم باریک تر (عدد f-stop بالاتر) عمق میدان عمیق تری ایجاد می کند. دیافراگم وسیعتر (عدد f-stop کوچکتر) عمق میدان کمتری ایجاد می کند. دیافراگم وسیع (عدد f-stop کوچک) و عمق میدان کم به این معنی است که احتمالاً در تصویر کمی تاری وجود دارد ، معمولاً زمینه. دیافراگم باریک (عدد f-stop بزرگتر) و عمق میدان عمیق تر ، صحنه بیشتری را در فوکوس ثبت می کند.

برای عکاسی محصول ، اگر زمینه سفید یا ساده دارید ، معمولاً می توانید از f/4.5 تا f/7.1 برای تنظیم دیافراگم خود استفاده کنید. با این کار می توانید سوژه را جدا کرده و فوکوس شدید داشته باشید تا جزئیات محصول واضح باشد. اگر در موقعیتی هستید که پس زمینه ساده ندارید و باید سوژه را از عناصر اطراف جدا کنید ، دیافراگم وسیع تر (f/2.8 یا پایین) به تار شدن همه چیزهایی که در محدوده نیستند کمک می کند. شما روی آن تمرکز کردید.

 

تنظیم دیافراگم نیز به سرعت شاتر و ISO مربوط می شود. اگر f-stop (دیافراگم باریک تر) بیشتری دارید ، این بدان معناست که نور زیادی به دوربین وارد نمی شود و برای حفظ روشنایی یکسان ، باید آن را با سرعت شاتر کندتر و ISO بالاتر جبران کنید.

 

 

تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

عکاسی از محصول می تواند یک پردرآمد باشد ، اما باید بدانید از کدام تنظیمات دوربین برای آن تصاویر عالی استفاده کنید | تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی از محصول

 

 

شماره 5: سرعت شاتر

سرعت شاتر نشان دهنده سرعت باز و بسته شدن شاتر است. مقدار در “توقف” نور نشان داده شده و در کسرهای ثانیه اندازه گیری می شود. سرعت بیشتر شاتر می تواند به فریز کردن یک سوژه کمک کند در حالی که سرعت شاتر کندتر می تواند منجر به تار شدن حرکت شود.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب باکلیک بر روی  تنظیمات دوربین برای عکاسی تبلیغاتی به صفحه مراجعه نمایید.