سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین گیاهان برای بالکن

بالکن ها ممکن است کوچک باشند ، اما اجازه ندهید مانع ایجاد بهشت گل شما شوند.

 

هنگام خرید گیاهان ، گلدان ها و سایر موارد برای بالکن خود ، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید و آنها را بخاطر بسپارید.

 

گلدان وزن اول - کمپوست و گلدان های بتونی یا سفالی سنگین می توانند به طرز شگفت انگیزی سنگین باشند. همیشه بدانید که بالکن شما می تواند چه وزنی تحمل کند و ظروف پلاستیکی یا رزینی سبک تری را به جای ظروف سنگین انتخاب کنید. در مورد کمپوست ، خرید کودی را که به طور خاص فرموله شده باشد سبک وزن در نظر بگیرید.

 

ثانیا ، در نظر بگیرید که بالکن شما تا چه اندازه در معرض دید است. اگر بادگیر باشد و خیلی در پناه نباشد ، باید مقداری پناهگاه به صورت بادگیر ایجاد کنید یا گیاهان را برای لکه های در معرض آن انتخاب کنید. از گیاهانی که در باغ های ساحلی مبهم رشد می کنند الهام بگیرید.

 

سرانجام ، باید در مورد میزان آفتاب بالکن خود فکر کنید. اگر بیشتر یا کل روز سایه دارد ، به دنبال گیاهان سایه دوست باشید. گیاهان در بالکن های آفتابی می توانند در معرض سوزش آفتاب قرار بگیرند ، به خصوص اگر از شیشه های شفاف یا از perspex استفاده شود. در این حالت ، گیاهانی با شاخ و برگ نقره مانند اسطوخودوس و درمنه ، که در انعکاس نور خورشید بهتر عمل می کنند ، انتخاب خوبی هستند.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله گل مناسب برای بالکن جنوبی را مطالعه نمایید.

 

در زیر برخی از بهترین گیاهان برای بالکن را مشاهده

کنید.

Best plants for balconies

 

 

herbs 

herbs گیاهان درخشان برای بالکن هستند. نه تنها می توانید از چاشنی های تازه و معطر لذت ببرید ، بلکه بیشتر گیاهان نسبتاً کوچک باقی می مانند ، بنابراین مناسب ظروف هستند. برای بالکن های آفتابی ، گیاهان آویشن ، مریم گلی ، رزماری و پیازچه را امتحان کنید. برای بالکن های سایه دار ، این پنج گیاه را برای سایه بررسی کنید.

mint-window-box-2

 

گیاهان آپارتمانی

اگر در حال پرورش گیاهان خانگی هستید ، در بالکن خود به آنها تعطیلات تابستانی بدهید. کاکتوس ها و ساکولنت ها از گرما و روشنایی بالکن آفتابی لذت می برند ، اما گیاهان خانگی سایه دوست مانند کالاته ، فیلودندرون و سرخس های حساس را در صورت نیاز با برخی از پناهگاه های خورشید فراهم کنید.

 

calathea-foliage-2

 

برای مشاهده ادامه این مطلب به سایت گل فروشی گل گندم مراجعه کنید