سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی مناسب کاتالوگ همه تفاوت ها را ایجاد می کند

برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید ، کاتالوگ ها همچنان یک روش ثابت برای تقویت اقدامات بازاریابی یک شرکت باشند . طراحی کاتالوگ برای پاسخگویی به الهامات بازاریابی و طراحی قرن 21 تکامل یافته است ، با طرح های بسیار منحصر به فرد و خیره کننده از نظر بصری که ارزش آن را دارند هنر اصیل خوانده شوند.

 

طراحی کاتالوگ - و پسر عموی آن ، طراحی بروشور - دو ابزار قدرتمند در بسته بازاریابی شما برای گسترش اخبار در مورد محصولات ، خدمات و نام تجاری شما  است.

 

تأثیر طولانی طراحی کاتالوگ

 

این را در نظر بگیرید: کاتالوگ و بروشور محبوب ترین ها در  بازاریابی هستند که مشتریان از طریق پست دریافت می کنند. مردم به همان روشی که از طریق یک مجله خوب نوشته شده طراحی می کنند ، از طراحی کاتالوگ ارائه شده به زیبایی استفاده می کنند.

 

مصرف کنندگان در همه جا آنها را ترک می کنند و از فروشگاه های مورد علاقه خود خارج می شوند. کاتالوگ و بروشور اغلب اولین چیزی است که مشتری هنگام باز کردن بسته ای می بینند و ما را ترغیب می کند حتی در نقطه پایان فروش اولیه خرید کنیم.

طرح کاتالوگی که به خوبی ارائه شده باشد، اغلب در میز قهوه خانه خود جایی پیدا می کند.

هفته ها - بعضی اوقات ماه ها - پس از فروش اولیه می چسبد و توجه خانواده صاحب خانه و مهمانان را به خود جلب می کند. وقتی طراحی کاتالوگ به درستی انجام می شود ، تخیلات مصرف کننده را در مورد موارد موجود در صفحات برمی انگیزد. مشتریان به دوستان و خانواده می گویند ، "هی ، به این نگاه کن!" آن دسته از دوستان و خانواده ، کاتالوگ یا بروشور را به اشتراک می گذارند که بیشتر تخیل آنها را برانگیخته می کند. آنها را برای سفارش به لپ تاپ یا تلفن مراجعه میکنند و آن هم با عجله . به عبارت دیگر ، بروشور یا کاتالوگ ساخته شده به زیبایی  برای مشتری شما یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی است.

 

مشکلات و چیدمان کاتالوگ ضعیف

در اینجا یک تکلیف کوچک برای شما وجود دارد. نگران نباشید ، این کار دشوار یا وقت گیر نیست. دفعه بعدی که به دیدار دوستان یا خانواده خود می روید ، به سطل آشغال آنها نگاه کنید. کاتالوگی مشاهده می کنید؟ این سوالات را از آنها بپرسید:

 

چه موقع آنها را تحویل گرفتند؟

آیا آنها مدتی بر روی میز یا جایی بودند یا اینکه مستقیماً از طریق پست به سطل آشغال رفتند؟

چرا  کاتالوگ یا بروشور فوراً رد شد ؟

اگر مدتی نگه داشته شد ، چرا؟

برخی از پاسخهایی که می گیرید ممکن است برای تحقیق در مورد بروشور یا طراحی کاتالوگ شرکت خود بسیار آموزنده نباشد. محصولات ارائه شده ممکن است به عنوان مثال مربوط به زندگی آن مصرف کننده نباشد.

 

 اما بعضی از جواب ها می تواند به شرکت شما اطلاع رسانی باشد و الماس های بصیرت واقعی باشند.

 

کاتالوگ ها می توانند آنچه را که با یک طرح ، با تنظیم ، با طرح های رنگی حتی فونت متن کار می کند ، نشان دهند.

 

بی حوصلگی و عدم جهت گیری در چیدمان قاتل فروش هستند.

 

مسلم است ، شما باید با دقت گوش کنید. به هر حال ، مصرف کنندگان معمولاً نشانه هایی دارند که باعث می شود کاتالوگ را دور  بیندازند یا آن را نگه دارند ، ولی از خدمات شما و در جه یک بودن محصولات شما آگاهی ندارند. دو عنصر اصلی خاص وجود دارد که تقریباً هر مصرف کننده می تواند به زبان عامیانه در مورد اینکه چرا ممکن است یک طراحی کاتالوگ مشتری را فریب دهد ، توضیح می دهد ، اما یک مورد دیگر که اساساً از همان نوع محصول (محصولات) مشابه باشد ، آنها را وادار به کلیک روی دکمه خرید می کند.

 

اینها طرح بندی صفحه و طراحی گرافیک ها هستند. به عنوان مثال بر روی این صفحه یعنی  نمونه کاتالوگ  کلیک کنید و ببینید تفاوت ها را ، وقتی اجزای اساسی طراحی کاتالوگ خسته کننده باشند یا فاقد جهت باشند ، مهم نیست که کیفیت محصول یا خدمات شما  درجه یک باشد ، تخیل مشتری تحریک نمی شود. مصرف کنندگان کالای شما را در خانه خود "نمی بینند" یا تصور نمی کنند که چگونه زندگی آنها بهتر می شود.

 

 

طراحی کاتالوگ باید به همان اندازه محصولات ارائه شده  منحصر به فرد و تخصصی باشد. به عنوان مثال ، نمای کاتالوگ فروشگاه بزرگ لوازم ورزشی با آنچه که در مورد یک ساعت ساز سفارشی وجود دارد بسیار متفاوت خواهد بود.

 

هنگام طراحی مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید

معیار عملکرد طراحی کاتالوگ به طور جداگانه ای به میزان فروش خوب خدمات یا محصولات شما پیوند خورده است. همیشه هنگام طراحی ، مخاطب هدف خود را در ذهن خود زنده نگه دارید. آیا سن مشتری هدف شما در گروه 18 تا 25 سال است؟ لحن طراحی و چیدمان کاتالوگ شما بر اساس ضرورت بسیار متفاوت از طرحی است که هدف آن یک کاتالوگ لوازم اسبا بازی  است.

 

محصولی داشته باشید که در طیف وسیعی از مخاطبان هدف جذابیت داشته باشد ،  ممکن است بخواهید تیم خود جنبه های مختلفی از طراحی را ایجاد کند ، بنابراین می توانید کاتالوگ یا بروشورهایی تهیه کنید که به تنهایی برای حساسیت ها و عادات خرید هر مشتری سفارشی شده اند.

 

 سنگ بنای طراحی کاتالوگ شما جزئیات هستند که بسیار مهم هستند.

 

اگر بگوییم در کدام جنبه بازاریابی نباید کم بگذاریم ، آن کاتالوگ و بروشور شما است. طراحی چشم نواز ، چیدمان واضح ، تصاویر جذاب و جذاب سازمانی بی عیب و نقص از ارکان برجسته بروشور و طراحی کاتالوگ است.

 

به این روش فکر کنید: کاتالوگ شما مانند بهترین فروشنده شماست. بهتر است برای موفقیت لباس بپوشید و کیفیت بالای محصولات یا خدمات خود را به درستی نشان دهید.