سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل مناسب فصل تابستان چیست ؟

گاهی روزهای گرم تابستان، عصرها و شب‌های خنک و دل‌نشینی دارد که فرصت مناسبی برای وقت‌گذراندن در هوای آزاد و لذت‌بردن از نسیم خنک تابستانی است. اگر اهل گل و گیاه باشید، احتمالا همیشه برای حیاط، باغچه یا گوشه سبز خانه‌تان در فصل‌های مختلف برنامه‌های خاصی دارید. در این مقاله، گلهای تابستانی مناسب باغچه و فضای بیرون را به شما معرفی می‌کنیم: گلهایی که بی‌شک جلوه بی‌نظیری به محیط پیرامون‌ خود می‌بخشند.

سیر گل آبی از انواع گلهای تابستانی

 

2. بگونیا

بگونیا نوعی از گلهای تابستانی

بگونیا رنگ‌های متنوعی دارد و گیاه بسیار مناسبی برای محیط‌های کم‌‌نور به حساب می‌آید. بگونیا برگ‌های مومی پرپشت زیبایی دارد که هم در باغچه برای مرزبندی و هم در گلدان در ترکیب با گل‌های دیگر جلوه خاصی دارد. نگهداری از این گیاهان ساده است و نیازی نیست برای پرپشت‌شدن این گلهای تابستانی، گل‌ها و برگ‌های پژمرده آنها را هرس کنید.

3. سوسن چشم‌سیاه

سوسن چشم سیاه نوعی از گلهای تابستانی

رودبکیا، کوکب کوهی یا سوسن چشم‌سیاه رنگ‌های متنوعی بین زرد روشن تا نارنجی تیره دارد. سوسن سیاه گلی پایا است که در بهترین حالت 1?2 متر پهنا دارد. این گل یکی از بهترین گلهای تابستانی و مناسب برای ترکیب با سایر گل‌ها است.

4. گل کاغذی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل کاغذی زیباترین گلهای تابستانی

این گل با نام علمی «بوگین ویلیا» در آب‌وهوای گرم همیشه گل خواهد داشت. گل کاغذی در مناطق چهارفصل، جزو گلهای تابستانی محبوب است. سرخابی و صورتی رنگ‌های معمول این گل زیباست که جلوه خاصی به محیط می‌بخشد. گل کاغذی به‌دلیل داشتن گلبرگ‌های نازک به این نام خوانده می‌شود. این گل گیاهی بالارونده است و اگر آن را نزدیک پرچین یا دیوار بکارید، ظاهر بسیار زیبایی پیدا خواهد کرد.

5. کلماتیس

کلمانتیس یکی از گلهای تابستانی

کلماتیس نام یک سرده از تیره آلالگان است. این گلهای تابستانی زیبا به حداقل 6 ساعت نور خورشید نیاز دارند؛ اما گونه‌هایی از کلماتیس وجود دارد که با سایه یا نور غیرمستقیم نیز سازگاری دارند. این گلهای همیشگی بالارونده‌اند و برای پوشش حصار یا ستون با نگهدارنده‌های پشتیبان مناسب‌اند. برای گل‌دهی مجدد، می‌توانید اواخر فصل گل‌دهی، آن را هرس کنید.

6. حسن‌یوسف؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

حسن یوسف انتخابی برای گلهای تابستانی

حسن‌یوسف یکی از گیاهان تابستانی یک‌ساله است که به‌شدت نور خورشید را دوست دارد. گونه‌های دیگری از حسن‌یوسف نیز وجود دارند که به نور کمتری نیاز دارند. رنگ‌های متنوع این گیاه زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. حسن‌یوسف با روش قلمه‌زنی یا کاشت بذر گل در تابستان به‌راحتی تکثیر می‌شود. برای روش اول، تنها کافی است ساقه را از قسمت زیرین برگ جدا کنید و در لیوان آب قرار دهید. پس از چند هفته، ریشه‌های جدید آن نمایان می‌شوند.

7. اکیناسه یا سرخارگل

گلهای تابستانی و سرخارگل زیبا

درحقیقت سرخارگل یا «اکیناسه» گیاهی دارویی محسوب می‌شود. این گل یکی از گلهای تابستانی موردعلاقه زنبورها و پروانه‌ها است و جلوه سرمستانه‌ای به محیط می‌بخشد.

8. اشرفی؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

گل اشرفی انتخابی برای گلهای تابستانی

گل اشرفی یکی از بی‌دردسرترین گلهای تابستانی برای نگهداری در باغچه است. این گل زیبا که از خانواده میناسانان به شمار می‌رود، گل‌دهی وسیعی در فصل تابستان دارد. برای افزایش گل‌دهی، ساقه‌های پژمرده و خشک گل را از گیاه جدا کنید. گل اشرفی در رنگ‌های زرد و صورتی یافت می‌شود؛ اما ممکن است رنگ سفید، گلبهی یا قرمز تیره نیز از این گل زیبا در دسترس باشد.

9. گل کوکب

کوکب نوعی از گلهای تابستانی

کوکب یکی از سرشناس‌ترین گلهای تابستانی است که در رنگ‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی دیده می‌شود. ساقه‌های محکم کوکب کمک می‌کند چیدمان و آرایشی عالی در باغچه به‌ وجود بیاید. توصیه‌ای حرفه‌ای برای نگهداری از کوکب در خانه: ساقه‌های تازه‌بریده‌شده را در آب گرم (70 درجه سانتی‌گراد) قرار دهید و اجازه دهید به دمای اتاق برسد. با این کار عمر گل‌های شما بیشتر می‌شود.

نمونه مینیاتوری گل کوکب با نام «لولی‌پاپ» یا «پومپوم» با گل‌هایی به‌اندازه تقریبی 5 سانتی‌متر وجود دارد. وسعت گل‌های نوع درشت‌تر کوکب با نام «دینر پلیت» به 38 سانتی‌متر می‌رسد. این گل برای آب‌وهوای بسیار گرم مناسب نیست؛ اما در وضعیت جوی متعادل‌تر، جزو گیاهان پایا خواهد بود.

10. گل مینای چشم‌گاوی

گل مینا یکی از گلهای تابستانی باغچه

دوست‌داشتنی‌ترین گل در باغچه شما، گل زیبای سرمستی است. «گل مارگریت» یا نمونه رایج‌تر آن «شاستا»، دارای رنگ سفید خالص است و جزو گلهای تابستانی محبوب شمرده می‌شود. برای تشویق گل مینا به رشد و گل‌دهی بیشتر می‌توانید پس از پایان گل‌دهی، ساقه‌های گیاه را جدا کنید.

11. دلفینیوم؛ از گلهای تابستانی مناسب باغچه

دلفینیوم یکی از گلهای تابستانی

دلفینیوم یا «زبان در قفا» گل ایستا و باشکوهی است که ارتفاع آن به 2 ‌متر هم می‌رسد. این گل نور مستقیم را می‌پسندد. دلفینیوم گیاهی همیشگی است که با چیدن گل‌های آن، شکوفه‌های جدید بازهم رشد می‌کنند.

12. ادریسی

ادریسی زیبا از گلهای تابستانی

احتمالا گل ادریسی یا «هورتانسیا» همان گلی است که همیشه برای فصل تابستانِ باغچه‌تان به‌دنبالش بوده‌اید. گونه‌های متنوعی از ادریسی که گیاهی همیشگی است، وجود دارد؛ اما «ادریسی تابستان بی‌پایان» انتخابی مطمئن است. ادریسی یکی از گلهای تابستانی است که هم سایه و هم آفتاب را می‌پسندد. گل‌های ادریسی در خاک اسیدی‌تر به رنگ آبی متمایل می‌شوند و در خاک قلیایی رنگ صورتی‌ خواهند داشت.




گل Portulaca grandiflora

Portulaca grandiflora محل تولد در مزارع گرم و خشک شمال آرژانتین ، اروگوئه و برزیل است و از خانواده Portulacaceae است. این گیاه دارای ساقه های استوانه ای شکل است ، ظاهری فوق العاده زیبا ، بسیار منشعب و به رنگ سبز است ، اما در آفتاب ، لکه های مایل به قرمز به دست می آورد. گل Portulaca grandiflora دارای برگهای استوانه ای است. گلها به رنگهای متنوع (سفید ، زرد ، صورتی ، قرمز ، بنفش و سیکلامن) هستند ، آنها دارای پنج گلبرگ (گلهای منفرد) ، دارای پرچم های زرد زیادی هستند. می توانید Portulaca را در لبه های پیاده روها یا بین دال های بتونی  ، نزدیک لبه های حاشیه ای یا دیواره های سنگی ،  در گلدان ها یا گلدان های آویزان بکارید. در هر صورت می توانید از خرداد تا مهر از گل Portulaca grandiflora در باغ خود در تابستان نیز لذت ببرید.

گل Portulaca grandiflora

گل اطلسی

گل اطلسی از اعضای اصلی خانواده Solanaceae است. گلهای گل اطلسی که در اصل از آمریکای جنوبی (آرژانتین و برزیل) بودند ، گل اطلسی از جمله گیاهان  بسیار مقاوم هستند. گل اطلسی گلهای هزار رنگ است که از اوایل تابستان تا اواسط پاییز شکوفا می شود. یکی از ویژگی های عالی گل اطلسی ، تنوع رنگی بسیار متنوع و دلپذیر آنها است – از سفید ، صورتی ، زرد ، قرمز ، بنفش ، آبی یا ترکیبات متعدد از این رنگ ها ، بلکه همچنین گلدهی مکرر گیاه با حداقل الزامات.

گل Dahlia  یا کوکب از گل های مناسب فصل تابستان

گل Dahlia ، مراقبت از گل کوکب ممکن است بسته به منطقه متفاوت باشد ، اما به طور کلی ، شرایط سختی برای رشد ندارد و بنابراین ، بسیار محبوب شده است. گلدان گل کوکب سرد یک ایده تزئینی عالی برای تراس یا بالکن است.

گل Dahlia

برای داشتن یک باغ با گلهای چشمگیر و رنگهای زنده ، گل کوکب را در میان سایر گل های باغچه اضافه کنید و تأثیر آن می تواند مطابق انتظار شما باشد. گل کوکب را روی خاک غنی و خوب زهکشی شده با مقدار زیادی مواد آلی بکارید. کود محلول در آب را ماهانه یا دو بار در طول دوره پوشش گیاهی گیاه استفاده کنید. از کود نیتروژن دار زیاد استفاده نکنید زیرا گیاه ممکن است گل و برگ کمتری بدهد. دوره گلدهی گل کوکب تابستان است و تا اواخر پاییز ادامه دارد.

گل بگونیا از گل های مناسب فصل تابستان

گیاهان یکساله بگونیا (Begonia semperflorens) برای باغ شما بسیار مناسب است ، مراقبت از آن ساده ، دارای برگهای جذاب و گلهای بزرگ است. منشا بگونیا از مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است. اگر در تابستان آب و هوای منطقه شما بسیار گرم است ، آنها را در باغ خود در جایی بکارید که بتوانند از سایه بعد از ظهر بهره مند شوند. آنها گلهای صورتی یا قرمز زیبایی دارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد گل های مناسب فصل تابستان بر روی گل های مناسب فصل تابستان کلیک کنید.