سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاتالوگ های دیجیتال چقدر قدرتمند هستند؟

من اخیراً مقاله ای را در Adweek خوانده ام با این عنوان: مبلمان Ikea در این تبلیغات کاملاً هوشمندانه درباره حرکت آنلاین کاتالوگ ناپدید می شوند. این در مورد کمپین تبلیغاتی جدید آنها بود که باعث تبلیغ دیجیتالی شدن کاتالوگ شد.

 

تغییر از کاتالوگ چاپی به دیجیتال تغییر بزرگی برای مارکی مانند IKEA است که تمرکز زیادی روی بازاریابی مبلمان خود از طریق کاتالوگ های چاپی خیره کننده دارد.

این تصمیمی است که بیش از 50 سال از توزیع کاتالوگ را نشان می دهد و فروشنده غول پیکر مبلمان از طریق آن به بیش از 2 میلیون خانوار دانمارکی رسیده است.

 

و من می دانم که شما چه می خواهید بگویید. این همه بخشی از این روند زیست محیطی است که از زندگی پایدارتر و آگاهانه تری بهره می برد. بنابراین ، منطقی است که ناشران بزرگ کاتالوگ مانند IKEA تصمیم بگیرند که این تعداد کاتالوگ را چاپ نکنند. خوب ، نه تنها این زیرا کاتالوگ IKEA همچنان در بیش از 200 میلیون نسخه در سراسر جهان در حال چاپ است ، این کاتالوگ یکی از پرکاربردترین کاتالوگ ها در کنار کتاب مقدس و قرآن است. تکان دهنده است؟

 

اما اگر به آن فکر کنید که IKEA دیگر از نسخه های چاپی استفاده نمیکند ؟ جواب خیر است. مردم عاشق این هستند که صفحات فهرست IKEA را ورق بزنند و سپس در کاتالوگ ها بگردند تا به دنبال مواردی که با دقت نشانک گذاری کرده اند ، بروند. خودم هم شامل می شود. بنابراین ، زمان می برد تا IKEA دوره کاتالوگ چاپی را به پایان برساند.

 

 

تأثیر کاتالوگ دیجیتال در تبدیل فروش و تعامل آنلاین

 ما علاقه زیادی به کاتالوگ داریم. مخصوصاً دیجیتالی ها. به همین دلیل است که ما تحلیل عمیق تری از نحوه انتخاب کاربران خود برای سرمایه گذاری در وقت ، تلاش و پول برای انتشار کاتالوگ های آنلاین انجام داده ایم.

 

هدف از تجزیه و تحلیل ما اندازه گیری تأثیر کاتالوگ دیجیتال در تبدیل فروش و تعامل آنلاین بود. بنابراین ، ما از 1000 نفر از کاربران خود سوال کردیم که چرا آنها تصمیم گرفتند کاتالوگ های خود را به صورت آنلاین منتشر کنند و مزایای این کار را دارند

 

کنجکاو هستید که اطلاعات بیشتری پیدا کنید؟ به خواندن ادامه دهید.

 

ما از 1000 کاربر خود در مورد تأثیر کاتالوگ های الکترونیکی در سال 2019 سوال کردیم

برای اولین قسمت از تحقیق ما ، ما می خواستیم بیشتر بدانیم که چرا مردم تصمیم گرفتند کاتالوگ های آنلاین ایجاد کنند و آیا آنها چیز دیگری را می بینند.

 

دلیل اصلی انتشار کاتالوگ ، چاپی یا آنلاین ارتباط زیادی با افزایش فروش دارد. اما ، نه تنها ایجاد و انتشار کاتالوگ باید برند شما را محکم در بازار عرضه کند. به عبارت دیگر ، کاتالوگ ها باید این توانایی را داشته باشند که مشتریانی را به صورت فیزیکی یا مجازی در فروشگاه شما بیاورند و از برند شما آگاهی داشته باشند. بنابراین ، می توان گفت که دلایل اصلی انتشار کاتالوگ ارائه محصولات ، افزایش آگاهی از برند و در نهایت فروش بیشتر است. بنابراین ، در این مرحله کاملاً ساده است.

 

وقتی از کاربران در مورد دلایل اصلی انتشار کاتالوگ آنلاین پرسیدیم ، پاسخ های جالبی دریافت کردیم. برخی از آنها قابل پیش بینی و برخی دیگر ... نه چندان.

 

وقتی اولویت دسترسی می رسد ، کاتالوگ های آنلاین ضروری تر هستند!

 

جای تعجب نیست که کاربران ما عمدتا به دلیل این ویژگی ترجیح می دهند کاتالوگ های خود را بصورت آنلاین بگیرند.

 

ارسال کاتالوگ هایی با ظاهری زیبا برای مشتریان بالقوه بسیار آسان تر از ارسال خبرنامه با یک فایل PDF خسته کننده است.  از آنجا که یکی از مزایای اصلی انتشار کاتالوگ آنلاین دقیقاً همین است: به راحتی می توانید ورق زدن آن را تعاملی و سرگرم کننده کنید. 

 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، یکی از دلایل اصلی انتخاب کاربران برتر ما برای انتشار کاتالوگ های الکترونیکی ، قرار گرفتن در معرض آنلاین است. امکان دستیابی به بازارهای جدید بالقوه.

The impact of e-catalogs in 2019

 

چاپ در مقابل دیجیتال. جنگ یا همزیستی؟

با استفاده از کاتالوگ های چاپی ، یکی از اصلی ترین افت ها این است که برای دسترسی به مخاطبان جدید ، باید در مورد یک استراتژی کاملاً مناسب برای کاتالوگ فکر کنید. و احتمالاً به آژانس توزیع کاتالوگ بستگی دارد. بنابراین ، هزینه های چاپ و توزیع این کار می تواند بسیار بالا باشد.

 

اما با داشتن کاتالوگ های الکترونیکی ، دسترسی به مخاطبان جدید و بهبود دسترسی مشتری از همیشه آسان تر است.

 

وقتی از آنها سوال شد که آیا آنها نسخه چاپی کاتالوگ خود را نیز دارند یا خیر ، 48،6? از کاربران در این تحقیق پاسخ مثبت دادند. در حالیکه 51،4? دیگر پاسخ دادند که این کار را نمی کنند، اما در نظر داشته باشید استفاده از هر دو چاپی و دیجیتال برای بهترین بازاریابی موثر است.

e-catalogs and print catalogs

 

 

اکنون ، دقیقاً مانند IKEA ، به نظر می رسد اکثر کاربران  ما به سمت دیجیتال سوق پیدا کرده اند. اما ، برای برخی از بازارها ، چاپ کاتالوگ ها و توزیع آنها به صورت کلاسیک هنوز منطقی و بهتر است.

 

 

در سال 2015 ، مطالعه ای که توسط اداره بازرسی خدمات پستی ایالات متحده (OIG) با مرکز تصمیم گیری عصبی دانشگاه تمپل انجام شد ، نشان داد که اگر در زمان کوتاه ، تبلیغات دیجیتال می تواند توجه را سریعتر جلب کند. با این حال ، برای تأثیر طولانی مدت ، بازاریابی لمسی می تواند تأثیر بیشتری در هنگام قصد خرید داشته باشد.

 

print catalogs - the impact of e-catalogs in 2019

 

 

نایب قهرمان به اشتراک گذاری از طریق گزینه لینک مستقیم و به دنبال آن شبکه های اجتماعی است. یک واقعیت جالب در مورد به اشتراک گذاشتن کاتالوگ های الکترونیکی از طریق رسانه های اجتماعی این است که برخی از کاربران ما از واتساپ به عنوان یک رسانه اجتماعی استفاده می کنند تا مشتریان را با آخرین کاتالوگ خود به روز کنند. استفاده از Whatsapp برای ارسال خبرنامه در واقع یکی از عمده ترین روندهای امسال بازاریابی دیجیتال است.

 

تعامل فروش بیشتری دارد

اگر چیزی چنان نوستالژیک وجود داشته باشد که هنوز در مورد صدا ، احساس و بوی ورق زدن صفحه های یک کاتالوگ باشد ، دوران دیجیتال یک لایه تعاملی اضافی را به کاتالوگ خوب قدیمی وارد می کند. بازاریابی لمسی هنوز مهم است اما یک نسخه دیجیتال جدید در شهر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

از کاتالوگ  های الکترونیکی می توان با موفقیت به عنوان بسترهای تجارت الکترونیکی استفاده کرد. در مقایسه با چاپ کاتالوگ ، افزودن پیوندهای خرید و برچسب های محصول یکی از دلایلی است که کاربران پریمیوم ما تصمیم به انتشار کاتالوگ های آنلاین می گیرند.