سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرورش و نگهداری گل زنبوری

برخی از نام های رایج لیمونیوم یا گل زنبوری  شامل Sea Pink ، Sea Lavender ، Caspia و Statice میباشد ، زمان شکوفایی به گونه های لیمونیوم بستگی دارد و از اواخر بهار تا پاییز متفاوت است.این یک گل دوست داشتنی و رنگارنگ در باغ است. این یک گل استثنایی با ماندگاری طولانی برای دسته گل های تازه نیز هست. Statice گیاهی بلندتر (دو تا سه پا) است که در قسمت انتهایی آن دسته ای از گلهای کوچک قرار دارد و در رنگ های بنفش ، صورتی ، زرد و سفید رشد می کند.

در باغ ها ، گل های زنبوری حالت گلهای وحشی دوست داشتنی را دارند که برای مناطق صخره ای شما مناسب است. Statice یا گل زنبوری با شکوفه های متراکم و کاغذی خود یک گلدان خیره کننده را ایجاد می کند. تطبیق پذیری آن باعث می شود که تندیس  ارزشمندی را در هر باغ از باغبانان بگیرد. اما از همه بهتر این موضوعات این است که یک  گل سالانه است که به راحتی قابل پرورش و نگهداری است.

 

گل زنبوری

نحوه پرورش و مراقبت از گل زنبوری یا Statice

چندین هفته قبل از آخرین یخبندان سال می توانید بذرهای موجود در خانه را شروع به کاشت کنید. بذرها را در داخل سینی ها با خاک گلدان شروع کنید. بذر را روی خاک پخش کنید و روی آن را با یک لایه نازک ورمیکولیت یا کود گیاهی بپوشانید. می توانید سینی ها را در زیرزمین یا گلخانه ای سرد و با شرایط نوری طبیعی ذخیره کنید. در حالی که این یک گیاه مقاوم در برابر سرما است ، منتظر بمانید تا هنگامی که دما 55 درجه یا بالاتر است ، پیوند خود را در فضای باز قرار دهید.

بذرها را می توان مستقیماً پس از عبور از خطر سرما کاشت. بذرها را در یک سطح هم سطح در باغچه خود پخش کنید و یک لایه سبک کود روی دانه ها بپاشید.

گیاهان پیوندی یا دانه های خود را در خاک غنی خوب از ماسه بکارید. گل زنبوری آفتاب کامل را ترجیح می دهد؛ بنابراین یک مکان روشن و آفتابی برای بهترین شکوفه های ممکن فراهم کنید. بذرها و پیوندهای پیاز خود را یک روز در میان آبیاری کنید تا گیاهان کاملاً تثبیت شوند. گیاه بالغ متحمل خشکی است ، بنابراین هفته ای یک بار یا دو بار که کاملاً رشد کرد آبیاری را برنامه ریزی کنید.

گل زنبوری

 

کود محلول در آب باید  هر هفته یکبار استفاده شود ، تغذیه مداوم گل زنبوری شکوفه های ثابت را تضمین میکنند. گل زنبوری شما باید در اوایل تابستان شکوفا شود و تا اواخر پاییز ادامه یابد. احتمالاً از شکوفه زدن حتی پس از اولین یخبندانهای سبک لذت خواهید برد.چند شکوفه را ببرید و آنها را به داخل بیاورید. ماندگاری آنها در گلدان تا دو هفته خواهد بود. دسته ای از گل های Statice را ببرید و آویزان کنید تا به مدت چند روز وارونه خشک شود. شما از اینکه این گلها پس از خشک شدن چقدر تازه ظاهر می شوند شگفت زده خواهید شد.

همچنین بخوانید : گل کاملیا : راهنمای پرورش و نگهداری

در بعضی از مناطق ، استاتیک مانند یک گیاه چند ساله رفتار می کند و سال به سال باز می شود. Statice  یا گل زنبوری می تواند به راحتی تقسیم و پیوند زده شود.

انواع گل زنبوری

‘Art Mix’ یک مجموعه رنگی  از گل رز ، کرم ، اسطوخودوس و طلا است. این ترکیب کاملی برای خشک کردن است زیرا رنگ ها مطابق با رنگ های زنده شان خشک می شوند.

“پرندگان غول پیکر آبی یا Giant Blue Birds” این زنبوری  آبی پر جنب و جوش را به باغ شما می بخشد ،  گلهای این نوع به صورت خوشه ای درآمده و به نظر می رسد پرندگانی هستند که روی شاخه ای نشسته اند.

‘Million Pink Sapphire’ یک نوع صورتی دوست داشتنی است که با شکوفه هایی از گلهای پر رنگ بریده می شود.

محصولی از  گل فروشی گندم VIP استفاده شده از گل های زنبوری برای خرید این باکس گل به صفحه باکس گل شیشه ای استوانه ای مراجعه کنید.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب به منبع خبر در لینک زیر مراجعه کنید.

منبع خبر : گل زنبوری