سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا گیاه شفلرا برگاش میریزه

مراقبت از گیاه شفلرا

برگ های کشیده گیاه شفلرا شکل آن را شبیه به چتر می کند. بنابراین نام مستعار آن ، درخت چتر ، حس بصری زیادی دارد. گیاه شفلرا که از تایوان و جنوب چین سرچشمه می گیرد ، می تواند تقریباً 13 فوت ارتفاع داشته باشد ، اما به طور متوسط ??فقط 1 تا 6 فوت ارتفاع دارد. گونه های گیاهی رایج شفلرا عبارتند از Schefflera amate و Schefflera arboricola. برگ های Schefflera arboricola نسبت به سایر گونه ها بزرگتر است و بومی استرالیا است.

شاید جالب ترین نکته در مورد این گیاه این واقعیت باشد که به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی و سم زدا عمل می کند. برگها اکسیژن آزاد می کنند ، اما آلاینده های هوا را نیز جذب می کنند.

ترکیب برگهای جذاب و قدرت سم زدایی آن باعث می شود گیاه شفلرا به یک گیاه آپارتمانی بسیار محبوب تبدیل شود.

 

نحوه نگهداری از گیاه شفلرا

مانند بسیاری از گیاهان دیگر ، گیاهان شفلرا محیط خیلی مرطوب یا خیلی خشک دوست ندارند. در طول فصل رشد ، آوریل  تا سپتامبر (فروردین تا اوایل مهر) ، گیاه به آب بیشتری نسبت به زمانی که گیاه رشد نمی کند نیاز دارد. فقط گیاه را آبیاری کنید تا اولین قطره ها شروع به تخلیه کنند و این کار را با آب ولرم انجام دهید. از طرف دیگر ، خاک را احساس کنید تا مطمئن شوید که خشک نمی شود. خاک بیش از حد خشک نیز ممکن است با برگ های قهوه ای مشخص شود.

گیاهان شفلرا نور متوسط ??را ترجیح می دهند ، به این معنی که باید در نور روشن نگهداری شوند ، اما نور نباید مستقیم باشد.

گیاه شفلرا باید در بهار و پاییز ، 1-2 بار در هفته بارور شود. پس از تعویض گلدان مجدد ، تقریباً هشت هفته صبر کنید تا لقاح آغاز شود. از اواخر تابستان تا پاییز ، ممکن است گلهای کوچکی روی گیاه شکل بگیرد ، اما بسیار نادر است!

 

گیاه شفلرا

چرا گیاه شفلرا برگاش میریزه

آیا گیاه سمی است؟

شیره گیاه شفلرا حاوی کریستالهای اگزالات کلسیم است که در صورت تماس با برگها باعث تحریک جزئی پوست می شود. هنگام کار با گیاه ، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از تحریک دستکش بپوشید. خوردن گیاه شفلرا عاقلانه نیست ، زیرا می تواند باعث استفراغ ، بی حسی دهان و سایر عوارض جانبی شود.

گیاه شفلرا برای سگ و گربه سمی است. علائمی که نشان می دهد حیوان خانگی شما گیاه را خورده است ، سوزش دهان ، لب و زبان ، آبریزش زیاد  ، مشکل در بلع و استفراغ است. اگر گیاه را بلعیده اید یا مشکوک هستید که حیوان خانگی شما این کار را انجام داده است ، لطفاً با یک متخصص پزشکی تماس بگیرید.

نحوه تکثیر گیاه

چند روش مختلف برای تکثیر گیاه شفلرا وجود دارد. می توانید از دانه ها یا قلمه برگ و ساقه استفاده کنید. اگر شرایط مناسب باشد ، ریشه زایی باید به سرعت انجام شود ، بیشتر با روش قلمه زدن.

برای استفاده از برگها برای تکثیر ، برگهای سالم و قوی را بردارید. مطمئن شوید که برگ را نگه دارید ، زیرا این قسمتی از برگ است که ریشه از آن تشکیل می شود. هنگامی که برگ از گیاه مادر جدا شد ، آن را یک سانتی متر در خاک قرار دهید ، و به زودی ریشه می دهد.

قلمه ها باید 4-6 اینچ باشند ، مدتی از اواخر بهار تا اوایل تابستان ، درست زیر یک گره ، قطع شوند. برش ? تا طول آن را در خاک بکارید و آن را در نور غیر مستقیم نگه دارید.

هنگامی که گیاهان جدید تقریباً 10 سانتی متر رشد کردند ، می توان آنها را بارور کرد.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی علت ریختن برگ های شفلرا  کلیک کنید.