سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت رشد نکردن گیاه پوتوس

گیاه پتوس (نام درست این گیاه پوتوس است)، معروف به پیچک شیطان ، مقاوم است و مراقبت از آنها آسان است. پتوس یک انتخاب عالی برای مبتدیان است. آنها معمولاً مانند سایر گیاهان آپارتمانی دچار مشکلات زیادی نمی شوند. اما اگر گیاه پتوس شما رشد نمی کند ، باید یک مشکل واقعی در راه باشد. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا پوتوس شما رشد نمی کند؟ بیایید دریابیم!

نور ضعیف ، آبیاری نامناسب و کمبود مواد مغذی از علل مهم توقف رشد در پتوس ها است. فراهم آوردن نور زیاد ، خاک با زهکشی خوب و آبیاری کافی باعث رشد گلدان شما می شود. انتظار می رود در فصل زمستان با کاهش دما از محدوده طبیعی خود ، رشد کندتری داشته باشد.

 

ممکن است هر یک از این موارد باشد که فقط با بازرسی مناسب قابل تشخیص است.

ما می دانیم که باید از قبل استرس داشته باشید تا رشد راکد خود را مشاهده کنید  و بیش از این ، نمی توانید مقصر ایجاد کننده این وضعیت را پیدا کنید.

برای سهولت کار ، ما تمام دلایل احتمالی را که می توانید بر رشد پتوس شما تأثیر بگذارد ذکر کرده ایم  و همچنین راه حل احتمالی آن را ذکر خواهیم کرد.

این به شما کمک می کند تا مساله اصلی را شناسایی کرده و اطلاعات بهتری در مورد تقاضاهای رو به رشد پتوس خود به دست آورید.

مهم نیست چگونه در حال رشد پتوس خود هستید ، فقط باید شیوه یا روش های مناسب برای رشد و شکوفایی آنها را بدانید.

 

پتوس

چرا پتوس من رشد نمی کند

 

 

پوتوس ها چقدر سریع رشد می کنند؟

در صورت فراهم شدن محیط مناسب ، ماهیچه ها می توانند هر ماه بین 12 تا 18 اینچ رشد کنند.

پتوس می تواند تا 40 فوت ارتفاع و تا 6 فوت گسترده در محیط های ایده آل زندگی گسترش یابد. آنها به سرعت در فصول رشد می کنند ، یعنی از بهار تا تابستان.

آنها طیف وسیعی از شرایط را تحمل می کنند و در شرایط سخت نیز رشد قابل توجهی دارند. بنابراین شما می بینید که نهال های جدید در عرض 3-4 ماه رشد می کنند و بلند و پر پشت می شوند.

 

 

چرا پتوس من رشد نمی کند؟

پتوس می تواند در یک زمان با شما دوست و در زمان دیگر دشمن باشد. این به این دلیل است که شما وظیفه خود را برای درست نگه داشتن گیاه انجام میدهید ، اما هیچ رشدی در پوتوس خود نمیبینید.

پوتوس ممکن است برخی از آفات را جذب کرده باشد ، یا شاید فقط استرس آنها را آزار می دهد و بر سلامت کلی و رشد آنها تأثیر می گذارد. اجازه دهید بیشتر بخوانیم تا به جزئیات برسیم.

پرورش پتوس در زمان نامناسب سال

پتوس در تابستان نسبتاً سریع رشد می کند. اگر به تازگی گلدان خود را کاشته اید و زمستان است ، به سختی می تواند کمی رشد کند.

رشد پتوس و سایر گیاهان خانگی نیز تا حدودی به فصل بستگی دارد.

فصل رشد فصل بهار و تابستان است. پاییز و زمستان فصل های خفته هستند.

حتی روال مراقبت نیز کند می شود زیرا پتوس ها دوست دارند در فصول خفته استراحت کنند ، آنها به آب کمتر و کود کمتری نیاز دارند.

برای مشاهده ادامه این مطلب بر روی علت رشد نکردن گیاه پوتوس کلیک کنید.